Tehnici de preparare a ciupercilor + o re╚Ťet─â delicioas─â - WELLINGTON VEGAN

Jan 06, 2022

Ciupercile joac─â un rol important într-o diet─â bazat─â preponderent pe produse vegetale.

Când vine vorba de clasificarea corect─â a ciupercilor, mul╚Ťi oameni au ad─âugat ciupercile în categoria legumelor. Dar, chiar dac─â acestea sunt deseori g─âtite împreun─â cu alte legume ╚Öi au substan╚Ťe nutritive similare, ciupercile fac parte, de fapt, din regnul Fungi.

Ciupercile comestibile au o multitudine de beneficii pentru s─ân─âtatea omului. Con╚Ťin o serie de nutrien╚Ťi, unii dintre ace╚Ötia fiind un real suport terapeutic.

Spre exemplu, conform unor studii de laborator, anumi╚Ťi compu╚Öi din ciuperci au capacitatea de a anihila proliferarea celulelor tumorale.

Unele specii de ciuperci ac╚Ťioneaz─â favorabil asupra unor boli, contribuie la sc─âderea riscului de accident vascular cerebral.

Mai mult, asigur─â o digestie eficient─â, sunt foarte bune pentru cre╚Öterea imunit─â╚Ťii, scad riscul de boli cronice de la nivelul intestinului ╚Öi diminueaz─â riscul dezvolt─ârii anumitor tipuri de cancer, precum cel de sân ╚Öi cel de colon.

Ciupercile sunt importante surse de fibre, vitamine ╚Öi minerale con╚Ťinând vitamina B1, B2, B6, acid folic dar ╚Öi minerale precum: potasiu, magneziu, sodiu, cupru, fier ╚Öi fosfor.

Ciupercile previn constipa╚Ťia (au un con╚Ťinut ridicat de fibre), regleaz─â tenisunea arterial─â, con╚Ťin vitamina D, sunt bogate în seleniu (care sus╚Ťine activitatea glandei tiroide ╚Öi a sistemului reproductiv), regleaz─â sistemul digestiv.

Dac─â iei în considerare o cur─â de detoxifiere a colonului dupa s─ârb─âtori, po╚Ťi cre╚Öte cantitatea de ciuperci consumat─â - pentru 3 zile de detoxifiere a colonului, vezi ghidul de mai jos - tot ce trebuie s─â ╚Ötii despre importan╚Ťa detoxifierii, beneficiile pe care le vei avea (po╚Ťi pierde în greutate, nivel de energie ridicat, piele str─âlucitoare - câteva dintre beneficiile unei detoxifieri a colonului).

DETOX + [detoxifierea colonului]

Ciupercile con╚Ťin amidon rezistent, adic─â un tip de zah─âr care, asemenea fibrelor alimentare, nu este distrus în timpul digestiei ╚Öi astfel ajunge intact în colon, prevenind astfel tulbur─âr ╚Öi ajut─â la men╚Ťinerea unui intestin s─ân─âtos.

Anumite specii de ciuperci albe au o cantitate de potasiu mai mare decât o portocal─â, iar acest fapt duce la reglarea tensiunii arteriale.

Vitamina B2 din ciuperci este benefic─â pentru piele deoarece îmbun─ât─â╚Ťe╚Öte calitatea ╚Ťesutului, iar vitamina B8 înt─âre╚Öte firul de p─âr ╚Öi îi confer─â str─âlucire.

Dac─â soarele nu este cel mai bun prieten al t─âu sau în perioadele de iarn─â, po╚Ťi cre╚Öte consumul regulat de ciuperci - deaorece acestea sunt bogate în vitamina D - aceast─â vitamina fiind esen┼úial─â pentru o imunitate puternic─â, oase rezistente ┼či din┼úi s─ân─âto┼či ┼či, de asemenea, ajut─â la asimilarea mai bun─â a calciului, un alt element indispensabil pentru bun─â func┼úionare a organismului.

Potrivit speciali┼čtilor, doz─â zilnic─â recomandat─â de vitamina D pentru adul┼úi este de 2.000 U.I., iar o por┼úie de ciuperci poate asigura aproape 400 de U.I. de vitamina D, o cantitate deloc de neglijat.

Consumul lor este benefic ╚Öi pentru controlul greut─â╚Ťii corporale, fiind adesea utilizate în regimuri alimentare.

 

Exist─â mai multe tipuri de ciuperci pe care le g─âsim în supermarketuri sau pie╚Ťe cum ar fi: ciupercile Portobello, ciupercile biuperci brune mari sau mici, ciupercile albe  Champinion mari sau mici, ciupercile Shitake, Enoki, Pleurotus - din care se poate preg─âti o delicioas─â ciorb─â de burt─â vegan─â. 

Pentru toate propriet─â╚Ťile lor ╚Öi pentru c─â sunt gustoase, arata bine în preparatele noastre, preiau gustul condimentelor folosite, ideal ar fi s─â le introducem în mod regulat în alimenta╚Ťia noastr─â - chiar zilnic sau cel pu╚Ťin la câteva zile. 

Ca ╚Öi cantitate, o por╚Ťie ar putea fi cât se cuprinde într-o mân─â. La fel ca ╚Öi legumele f─âr─â amidon, nu au un con╚Ťinut ridicat de calorii ╚Öi pot fi consumate f─âr─â probleme în cantit─â╚Ťi mai mari, f─âr─â riscul de a ne îngr─â╚Öa.

 

Modul de preparare al ciupercilor:

În primul rând trebuie sp─âlate sub jet de ap─â sau pot fi doar ╚Öterse în form─â uscat─â cu o perie sau o cârp─â ╚Öi doar foarte sumar cl─âtite cu ap─â. Modul de cur─â╚Ťare depinde de tipul de umiditate pe care îl vrei de la preparatul t─âu final.

În func╚Ťie de prospe╚Ťimea ciupercii, aceasta poate fi preg─âtit─â sau consumat─â integral, f─âr─â a fi cur─â╚Ťat─â pieli╚Ť─â exterioar─â sau în partea interioar─â, inclusiv codi╚Ťa se poate consuma – de regul─â, se taie foarte pu╚Ťîn partea inferioar─â, de la r─âd─âcin─â.

Ciupercile le po╚Ťi preg─âti pentru preparare în diferite forme – dac─â vrei ciuperci umplute, atunci trebuie t─âiate codi╚Ťele ╚Öi cur─â╚Ťat─â partea interioar─â. Ciupercile Champinion sau cele brune mici sau ciupercile Enoki se pot preg─âti în form─â lor întreag─â.

Pleurotos se pot preg─âti la plit─â sub form─â întreag─â sau pot fi t─âiate fâ╚Öii de exemplu ╚Öi preg─âtite la tigaie sau ad─âugate în supe sau ciorbe. 

Cel mai bine, ciupercile de prepar─â termic, nu se recomand─â consumul sub forma lor crud─â. 

Ciupercile se pot preg─âti la abur, în tigaia în care se adaug─â foarte pu╚Ťin─â ap─â, op╚Ťional.

Prin înc─âlzire, ele oricum las─â foarte mult─â ap─â a╚Öa c─â nu este cazul s─â adaugi ap─â prea mult─â.

Zeama rezultat─â de la ciuperci se poate consuma deoarece este plin─â de nutrien╚Ťi.

În general, timpul de preg─âtire pentru ciupercile t─âiate este de maximum 10 minute. Dar mul╚Ťi oameni le prefer─â g─âtite intensiv pentru a le digera mai bine. Ciupercile mari, portobello, pleurotus sau ciupecile la cuptor umplute cu verde╚Ťuri au nevoie de mai mult de 10 minute ca timp de preparare.

╚Üine cont c─â ciupercile con╚Ťin foarte mult─â ap─â ╚Öi ele pierd în volum foarte mult atunci când sunt g─âtite termic

Pentru un fel principal bazat pe ciuperci ╚Öi legume, po╚Ťi începe cu prepararea ciupercilor, dup─â ad─âugarea legumelor f─âr─â amidon în ultimele 2-3 minute ale timpului de prepare a ciupercilor.

Descarc─â re╚Ťeta de WELLINGTON VEGAN cu care te po╚Ťi impresiona pe tine ╚Öi pe cei dragi, inclusiv la o mas─â festiv─â, de s─ârb─âtori. 

 

 

 

Fii la curent cu ultimele nout─â╚Ťi!

Vei primi s─âpt─âmânal un newsletter cu re╚Ťete culinare sau informa╚Ťii nutri╚Ťionale. La abonare, prime╚Öti gratuit din partea mea un E-book cu 20 de re╚Ťete detaliate pesco-vegetariene. 

We hate SPAM. We will never sell your information, for any reason.